דילוג לתוכן

קריל צ'רצ'יל: נשים בצמרת

התמונה הפותחת מפגישה דמויות נשים מפורסמות מההיסטוריה לרגל סעודה חגיגית: האפיפיור יוהנה (האפיפיור היחידי ממין נקבה, שלטה בשנים 855-857?), מאהבת הקיסר היפני ניג'ו מהמאה ה-13, הנוסעת איזבלה בירד (1831-1904), גריזלדה מהדקמרונה של בוקצ'יו, והגרטה העליזה מהתמונה של ברויגל. המארחת היא מרלן המקסימה, אך קרה, שמודיעה בגאווה ובשמחה, שהיא התמנתה למנהלת משרד תיווך העבודה "נשים בצמרת".

חוץ מזה אנו שומעים על הנשים המגוונות האלה, שלכולן היו ילדים, אפילו האפיפיור, ולכן היא הוצאה להורג בסקילה, אבל היחסים עם הילדים היו מורכבים.

וזאת גם האקספוזיציה לנושא: קריירה ואמהות. מרלן, המנהלת החדשה, באה ממשפחה פשוטה. היא עזבה את הפריפריה ואת אמה ואת אחותה ונאבקה. והיא נטשה את בתה אנג'י, שגדלה אצל אחותה של מרלן, ג'ויס. מבחינתה של אנג'י ג'ויס היא אמה.

שתי האחיות שונות מאוד, והעימות ביניהן בסוף המחזה מביא את השאלה לשיאה. מרלן: גברת חכמה, רגישה, מצליחה, מחביאה רגשות. ג'ויס: אישה נחותה, אמא חמת לב, קשת יום, ממורמרת, כבויה. הן תוקפות ומנחמות אחת את השניה, ולבסוף נפרדות בריב. אף אחת מהן לא נותנת את התשובה הניצחת לשאלת הפתיחה: איך לשלב בין קריירה לאמהות.

במהלך המחזה פוגשת מרלן כמנהלת המשרד את ג'נין, שמחפשת עבודה, אבל בעצם לא כל-כך יודעת מה היא רוצה. אחרי זה אנו רואים את הבת של מרלן אנג'י עם חברתה הצעירה ממנה קיט. הן מדברות בחופשיות על יחסי מין, על אף שאין להן כמובן מושג, על מה הן מדברות.

7 נשים ראי גם: https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A0%D7%A9%D7%99%D7%9D_%D7%91%D7%A6%D7%9E%D7%A8%D7%AA