דילוג לתוכן

לעזוב את בנק הפועלים!!

לא חשבתי, שממש אכתוב על הנושא הזה. זה בכלל נושא? מה זה מעניין? את מי זה מעניין? ובכן – אתם תראו, שיש פה נושא!!!

אני לקוח של בנק הפועלים מאז שעזבתי את הקיבוץ, לפני 22 שנים. זו הייתה תקופה שאחרי המפולת הגדולה, כשהמדינה קנתה את בנק הפועלים והצילה אותו. שנה אחרי שפתחתי את החשבון, בשנת 1990, היה "משפט הבנקאים", שכמובן זיכה ושיחרר – שוב המדינה שילמה. אך בשנת 1996 נמכר הבנק לקבוצת אריסון-דנקנר, וכמובן שוב המדינה שילמה, כלומר היא קיבלה, אבל ממי? את הכסף בשביל הרכישה קיבלו הקונים מהבנק הלאומי, כלומר מהמדינה, כלומר מאיתנו.

 

מאז הפך הבנק הזה לגורם שלילי מספר אחת בישראל בעניין ניצול פועלים (לדוגמא: 2003 – פיטורי 900 עובדים, 2009- קיצוץ בשכר העובדים), בעניין השקעה כלכלית בכיבוש (לדוגמא: בניית התנחלויות בהר חומה, משקיעים ביישובים כמו גבעת זאב, מגילות, כמו כן בנק הפועלים שולט במערכת הבנקים הפלסטינית (יחד עם בנק דיסקונט), זהו הבנק הישראלי הכי מושקע בכיבוש, יותר מכל הבנקים האחרים, אפילו בנק דיסקונט), בעניין עשיית רווחים על הגב שלנו, ובעניין שחיתות (לדוגמא: 2003- שוחד לביטוח הלאומי ושערוריית הולילנד דני דנקנר).

.

לפני שנתיים ראיתי את "ZEITGEIST", ובעקבות תנועת המחאה בקיץ הזה החלטתי לבסוף, סוף סוף, לעזוב את הבנק, שפעם היה חרות על דגלו:

"מטרתו [של בנק הפועלים] לעזור לכלל ציבור הפועלים המאורגן להקים את הקואופרטיבים שלו, רצונו לעזור לרכוש עמדות משקיות חדשות ולגלות וליצור אפשרויות עבודה חדשות." (ברל קצנלסון, 1922)

עד כאן – טוב ויפה… אלא שמתברר, שזה לא כל-כך קל!!

מה עושים?

כשכיר אין לך ממש אפשרות, שלא יהיה לך חשבון בנק. וכרטיס אשראי!

החלטתי לעבור לבנק הדואר. החסרון הגדול של הבנק הזה הוא גם ייתרונו הגדול: אי-אפשר להיכנס למינוס!

למה ייתרון? כי על כל שקל מינוס שלך מרוויחים הבנקים. זאת הסיבה, שלמעשה הבנקים מעוניינים יותר מבכל דבר אחר – שתיכנסי למינוס!

אז לא אהיה במינוס! אכלתם אותה!

פתחתי חשבון. זה עולה 50 ₪. הודעתי לחברת CAL, שהחשבון שלי מעתה יהיה כך וכך בבנק הדואר. אלא שזה בלתי אפשרי! בדיוק בגלל הסיבה שציינתי, הם לא מכבדים את בנק הדואר!!

אמרתי להם: או קיי, אז אני מבטל את הכרטיס!

גם זה בלתי אפשרי, כי HOT  ו- NETVISION אי-אפשר לשלם אלא בכרטיס אשראי! וכך גם חברת פלאפון! גם נאמר לי בטלפון.

השלב הבא היה פניה כתובה.

ג.נ.\א.נ.

שלום רב!

הנדון: שינוי צורת התשלום

כיוון שאני עוזב את בנק הפועלים ועובר לבנק הדואר, אני נאלץ לבטל את כרטיס האשראי שברשותי. באמצעות הכרטיס הזה שילמתי עד כה את החשבון שלי לחברת "פלאפון". התקשרתי הבוקר פעמיים למוקד השירות כדי לברר, באיזו צורה אוכל לשלם. לצערי נדהמתי לשמוע, שאין לחברת "פלאפון" אפשרות לקבל ממני כספים אלא דרך כרטיס האשראי או דרך הוראת קבע, אבל לא של בנק הדואר.

משמעות הדבר תהיה, שאאלץ לעבור לחברה סלולרית אחרת.

תמוה בעיניי המצב, שאני רוצה להישאר בחברה שלכם, ואני גם מוכן לשלם כל תשלום שיידרש, והחברה מאלצת אותי לעבור לחברה אחרת.

האם אין למצב זה פתרון?

בברכה,

אורי שני

052-3317154

אך למי לשלוח אותה? אין מייל לפניות, יש רק צ'ט. זה כמובן לא עזר. מתוך התשובה שקיבלתי בצ'ט: "יש להשאיר אמצעי תשלום תקין"… "זה כתוב בחוזה"… "מקבלים כסף מבנקים שאנו נמצאים איתם בהסדר" … "לא עובדים עם מזומן"…

כתבתי POST ב-FACEBOOK :

"מישהו פה עובד בחברת "פלאפון", או מכיר מישהו שעובד בחברת פלאפון?" אולי דרך פרוטקציה אצליח לפתור את הבעיה, ואצליח לשלם לחברה?

אין לי כנראה חברים במקומות הנכונים…

אז מה המסקנה? החברות הסלולאריות עובדות רק עם אמצעיים בנקאים, שמסוגלים להכניס אותנו למינוס.

לבסוף הנפיקו לי בבנק הדואר "כרטיס חיוב", שהינו כרטיס בתחפושת כרטיס אשראי. הוא נראה כמו כרטיס אשראי, הוא מנוהל על-ידי חברת כ.א.ל, ובחברת פלאפון (וכמובן HOT ו-NETVISION ) לא היתה להם שום בעיה לחייב את הכרטיס הזה.

יש לי דרך אגב כסף גם במקום אחר: בקרן השתלמות. בין תחילת ספטמבר 2010 לסוף אוגוסט 2011 הפסדתי יותר מ-500 ₪ בגלל המשחקים שעושים קרנות ההשתלמות וקרנות הפנסיה בבורסה.

המשך הסאגה של עזיבת פנק הפועלים:

(אחרי שפנו אלי מ"תוכנית הבוקר של קשת", אני ממשיך כאן את הסיפור)

אחרי שעליתי על הטריק הזה (של "כרטיס החיוב" המנוהל גם הוא על-ידי חברת כ.א.ל), זה כבר היה קל יותר.

אבל הקושי הגדול ביותר לא היה קשור לכרטיס האשראי, אלא לחברות הביטוח. לחברות הביטוח אין בעיה לחייב את חשבון הבנק החדש, אבל הם גם ממשיכים לחייב את החשבון הישן. הדרך היחידה להיפטר מחיוב המבוצע לא דרך כרטיס אשראי, אלא דרך הוראת קבע, זה להתקשר לבנק ולבטל את הוראת הקבע. וכשלבסוף סגרתי את החשבון של "בנק הפועלים", התבטלו ממילא כל הוראות הקבע.

עכשיו הייתי מוכן סוף סוף לסגירת החשבון הישן הזה. התקשרתי לבנק, אבל הם לא רצו לסגור לי את החשבון. שוב ושוב הם שאלו אותי מה לא בסדר. לדברים שציינתי כאן בתחילת הדברים (על שרי אריסון ועל פיטורי עובדים ועל הכיבוש) לא היתה אוזן קשבת. גם כשהלכתי לבנק, כדי לסגור את החשבון, הם לא הסכימו. הייתי צריך לנסוע לתל-אביב, ליד אליהו, איפה שגרתי לפני 22 שנים, ושם בסניף עצמו, הסכימו לבסוף לסגור לי את החשבון.

כל המהלך לקח לי כמעט שנה תמימה מהחיים, בסוף אוגוסט סגרתי את החשבון, ובספטמבר גזרתי את כרטיס האשראי. לשם "בנק הפועלים" יש משמעות חדשה עבורי: הבנק שהלקוחות שלו עובדים בשבילו, עובדים קשה מאוד!

דרך הגב, בסוף לא ראיינו אותי, כי כמובן "יש דברים יותר דחופים". מישהו שם קיבל רגליים קרות…

 

אפילוג (קיץ 2014, באמצע המלחמה)

ובכן – עשיתי צעד נועז! אחד הצעדים הנועזים ביותר בשנים האחרונות. ואני לא אומר את זה בגלל שלושת אלפים השקלים שהשקעתי. אני אומר את זה בגלל המשמעות שעומדת מאחורי זה: אני מאמין בעתיד טוב יותר! אחרי שעזבתי את בנק הפועלים בעקבות המחאה החברתית של 2011 ועברתי לבנק הדואר בלית ברירה, הנה ההזדמנות ליטול חלק ביוזמה ממש חיובית, ולא רק ברירת מחדל: לבנות יחד בנק חדש, חברתי, שיתופי, קו-אופרטיבי, דמוקרטי, בנק ששייך למי שמשקיע בו. אני מזמין את כל מי שמאמין שיכול להיות טוב יותר כאן, להצטרף אלינו!!

http://www.ofek.coop

//

13 תגובות
  1. אורי היקר,
    מה עם בנק יהב? האם הוא כמו בנק הדואר או כמו בנק הפועלים?

  2. שרה permalink

    מה שאני יודעת ובטוחה שבנק הפועלים גנבים ברישיון וזה משהו אמיתי הם משקיעים בכסף הלקוחות וכאשר הלקוח רוצה את הכסף שלו לא הלוואה. או כסף מהכיס שלהם רק רוצה את הכסף שלו זה אז בנק הפועלים מוציאים לו את העיניים ולא נותנים רק מתי שהם רוצים משקרים פעם אומרים תחזור מחר פעם צריך אישור פעם אימייל עדיין לא הגיע האימייל בבנק הפועלים לוקח זמן עד שהוא יגיע בגלל שהוא רוכב על חמור לוקח זמן להגיע זה בנק הפועלים המכובד תתבישו לכם בנק תולעים בולעים

  3. שרה permalink

    אני אמשיך לכתוב בכל פינה על בנק הפועלים הגנבים

  4. אדמונד permalink

    מה יש לכם מבנק הפועלים … לפי דעתי הוא הבנק הכי גדול במדינה?

    • אחיי permalink

      בנק הפועלים . בנק סופר גנבים ו אין מקצועיות ואמינות בשירות שלהם .
      לה מומלץ בכלל .
      אחר 10 שנים של נסיון

  5. צורי permalink

    בנק הפועלים זה הבנק הכי גנב שיש במיוחד בשוק ההון תברחו משמה, בנק הפועלים גועל נפש של בנק ואיך שהוא ממשיך הוא הולך ליפול ב 2016 הרבה אנשים סובלים בזמן האחרון

  6. אדמונד permalink

    צורי שלום,
    אם אתה אומר שבנק הפועלים הוא בנק לא טוב.. מאיזה בחינה אני אשמח לדעת את דעתך כי אני בעוד חודש התכוונתי לפתוח חשבון בנק שם?

    ואשמח לקבל ממך – חוות דעת על בנקים טובים בישראל לפתוח בהם חשבון בנק
    תודה

  7. חמדה נתן permalink

    אורי. מאז שחזרתי ארצה יש לי חשבון בבנק הדואר וכנגד הקונספירציה בין חברת הסלולר לבנקים לא מצאתי פיתרון לכן יש לי טוק מן שעולה כפול ויותר. אנסה את הפתרון שמצאת עם כרטיס החיוב של בנק הדואר ותודה לך מקרב הלב. נשיקות חמות. חמדה

  8. עינב מרגי permalink

    בנק הפועלים צריך להחליף את השם שלו לבנק המועלים… הם גנבים, לוקחים עמלות גבוהות, ריביות גבוהות,לוקחים מחסכונות של לקוחות במידה ויש קצת חריגה מהמסגרת, ללא הודעה מראש, וגם מורידים מידי פעם סכומים של כספים שלטענתם, זה חוב מצטבר.. אבל בעצם זה גניבה.. כי אני עקבית מאוד אחרי החשבון שהיה לי אצלם בעבר… ברוך השם היום אני בבנק לאומי, והבדל שמיים וארץ ביניהם

  9. אדי permalink

    היום איתי בסניף בנק הפועלים באשקלון…
    מקרה כזה:
    אחותי נמצאת בחול היה אישירה לי כרטיס בנק שלה, ובקשה כשה היה תתצתרך כסף אז אני ימשוך לה כסף וישלח לה.
    כספומט סתם בעלה כרטיס שלה. אז הגעתי היום לסניף כידי לברר מה אפשר לעשות במקרה כזה אז מנהל הסניף אין מה לעשות… הסברתי את המצב שהיה נמצאת בחול אם ילדה קטנה ואין לה כסף… אז קבלתי תשובה כזות: היה צריכה ללכת לקונסול באוקראינה לעשות איפויי כוח קיצר תירטור של כמה שבועות לפחות…. אז שאלתי אז מה היה צריכה למות בלי כסף כשה יש לה כסף כאן אצלכם,
    תשובה איתה כזות… זה אתה מפרש את זה כך… מה תמליצו?

    • chemda natan permalink

      אני ממליצה לעזוב את כל הבנקים בכלל . אני מסתדרת מצויין עם בנק הדואר

  10. קאתי permalink

    בנק הפועלים זה הכי זוועה שיש..ביקשתי הלוואה של 7000 ולא היה לי שום מינוס והמשכורת שלי היתה 3500 וקיבלתי מזונות של 5000 שח לא קיבל הבנק לתת לי 7000..אחרי יומיים התקשרה הפקידה ואמרה סליחה אי אפשר לתת לך הלוואה את מקבלת משכורת נמוכה..אז אמרתי לה בסדר כשאתחיל לקבל 14000 אני אבוא לשאול אם הבנק אולי ירצה לתת לי הלוואה של 7000 ש"ח..לא ידעה הפקידה איך להגיב..

  11. מוני permalink

    שלום אני גם הייתי בבנק הפועלים ועזבתי…
    ורציתי לשאול האם בנק מזרחי-טפחות הוא אותו דבר כמו בנק הפועלים
    אשמח למאוד לקבל תשובה
    תודה.

כתיבת תגובה