דילוג לתוכן

סינתיה היימל: מדריך נשים ותוהו ובוהו

המחזה "מדריך נשים ותוהו ובוהו" נכתב לפני הולדת הסטנד-אפ קומדי, אבל הוא מבשר את הסגנון הזה. לדמות הראשית קוראים סינתיה כמו למחזאית, במשך רוב המחזה השחקניות מדברות ישירות לקהל, השפה בוטה ברובה, והתוכן סאטירי אודות נשים בעיר הגדולה – בעצם הוא כמו עיבוד בימתי ל"סקס והעיר הגדולה".

חמש נשים נפגשות מדי שבוע בפאב ידוע ונחשק ומרכלות על גברים, נשים ומה שביניהם.
רק מה לעשות, כשהאלמנט שנקרא גברים מפריע לאידיליאה הנשית וגורם לערעור החברות שנבנתה ביניהן עד למריבות וחשיפת החולשות של כל אחת ואחת מהן. המחזה מדבר על הסתירות הרבות בחייהן של נשים בהשפעת תהליך שחרור האישה והפמיניזם. תהליך אשר חושף את הבנות לדילמות חדשות אשר כוללות ביניהן מצוקות, גילויים, לבטים וכמיהות. במשך כל ההצגה הן מדברות בגילוי לב על נושאים כמו אופנה, קריירה, גברים וסקס. עד לרגע השיא בו מתגלה פרצופם האמיתי של הבנות, הבגידות והאמת.

הדמויות הנשיות נמצאות בעולם בו כל התפקידים המסורתיים של נשים וגברים מתערערים, אל מול המציאות העגומה שבה כל אישה מנסה להשיג קריירה על פני האני האינדיבידואלי. נקודת השיא במחזה מגיעה כאשר סינתיה מגלה כי חברותיה בגדו באמונה, וכי חברתה הטובה קליאו יצאה עם האקס שלה בלא ידיעתה. בסוף המחזה נסגר המעגל עם סיקור היסטורי של תולדות הנשים משנות ה-20 ועד לשנות ה-80.