דילוג לתוכן

ולא – תמות

דמויות:

יונתן

סמירה

פאריד

אום-פאריד

סעיד

דני

נור

קלרה

הבמה מעוצבת בשלושה קירות של סלון של דירת שני חדרים. הקירות הצדדיים לא מגיעים לקדמת הבמה, כך שקדמת הבמה, לפני "הקיר הרביעי" הוא שטח לדיאלוג עם הקהל.

בקיר שמאלי: דלת כניסה לבית, בקיר הימני: דלת לחדר השינה, בקיר האחורי חלון גדול, דרכו נשקף, בכל תמונה הנוף המקומי. על אחת הקירות פוסטר ענק של פרויד ("What's in a man's mind", אין כסאות רק כריות ושולחן נמוך, שטיח בדווי.

אחרי שיורד החושך על האולם, מתמקמים שני השחקנים בקדמת הבמה ומתחילים ללחוש את הטקסט בו-זמנית, הוא בגרמנית, היא בערבית. בזמן המונולוג עולה הווליום של המונולוגים, אחרי זה האור, כשהתפאורה, שנשקפת דרך החלון, חשוכה לגמרי, ולבסוף מתגבר גם קצב הדיבור.

השחקן שמשחק את יונתן: אני רוצה לספר לכם את הסיפור של יונתן, בן ה-30 שפגש את סמירה, בת ה-22 בירושלים, בדירתה של חברה של סמירה. אני רוצה שתשפטו אותו על-פי סיפורו ומעשיו. זהו הסיפור, כפי שהמחבר רשם אותו לפי זיכרונו, ואני אתאמץ להעביר לכם אותו לפי מיטב יכולתי. אני רוצה לספר לכם את הסיפור של יונתן …. (וחוזר חלילה)

השחקנית שמשחקת את סמירה: אני רוצה לספר לכם את הסיפור של סמירה, בת ה-22 שפגשה את יונתן בן ה-30 בירושלים, שדירה של חברתה. אני רוצה שתשפטו אותה על-פי סיפורה ומעשיה. זהו הסיפור, כפי שהמחבר רשם אותו לפי זיכרונו, ואני אתאמץ להעביר לכם אותו לפי מיטב יכותי, אני רוצה לספר…. (וחוזר חלילה)

הוא מפסיק ראשון ומתחיל לסגת אל מאחורי הקלעים. מאוחר יותר היא נכנסת אל תוך הסלון וממשיכה במלמול הטקסט תוך כדי תחילת תמונה א'.

תמונה א'

סמירה

אור עולה על הסלון ועל התפאורה הווינאית. מבחוץ רקע קולי של רחובות ווינה. סמירה מסדרת את החדר\שוטפת ידיים\ מתיישבת ללמוד\מביטה במראה, הכל בפעולות קטועות. פתאום נשמע רעש של מטוס, סמירה אוטמת אוזנייה בחזקה, מייבבת ויורדת על הברכיים.

יורד האור, רעש המטוסים ממשיך. והאור עולה על קדמת הבמה.

השחקן שמשחק את פאריד: (צועק בערבית, כדי להתגבר על הרעש) רעש המטוסים הזכיר לסמירה אירוע מילדותה. אני אשחק את אחיה פאריד, שלא פחד בכלל ממטוסים, להיפך: הוא שמח על בואם!

האור עולה על פלשבק א'.

פלשבק א'

סמירה. אום פאריד. פאריד.

התפאורה היא מחנה שאטי, הפוסטר של פרויד הוחלף לפוסטר של מסגד עומר בירושלים. פאריד משקיף דרך החלון לשמיים, בחוץ צעקות של ילדים רבים, א6ום פאריד מרגיעה את סמירה.

פאריד: (פונה לילדה) מה את בוכה, סמירה? המטוסים עוברים מעלינו כדי….

לקבלת המחזה השלם, נא לכתוב ל-abumidian@riseup.net

 

להגיב

כתיבת תגובה