דילוג לתוכן

למה חוסאם חאדר?

hussam-hader_image001

חוסאם ח'אדר, חבר המועצה המחוקקת הפלסטינית, התפרסם בכך, שנמנה עם אחד המבקרים החריפים ביותר של ערפאת. באחת מישיבות המועצה – עוד לפני האינתיפאדה הנוכחית, הציע להעלות את ערפאת לדרגת אלוהים. (מי שרוצה לקרוא על כך יותר, אני כתבתי עבודה די גדולה על "המאבק לדמוקרטיה ברשות הפלסטינית 1993-2000 ")

דוגמא אחת קטנה לפעילות החתרנית שלו נגד שחיתות הרשות בקטע הבא:

שערוריית הקמח
איך מכרו בכירי הרשות קמח מקולקל לאחיהם הפלסטינים.
אחד המקורבים לרשות הפלסטינית קיבל זיכיון לייבוא של 5,000 טון קמח מרומניה לרשות הפלסטינית. הקמח אוחסן לא כמו שצריך במחסנים גדולים בשכם והתקלקל. המחסן היה קרוב לביתו של חוסאם חדר, חבר הפרלמנט, והוא שפוצץ את הפרשה. הוא מספר שהוא היה רואה מביתו משאיות מגיעות באמצע הלילה ומטעינות את אריזות הקמח בחזרה מחוץ לרשות. הוא עקב אחרי המשאיות ואז התברר לו שהקמח נלקח לבית אריזה בתל-אביב, שם ביקשו בכירי הרשות לארוז אותו מחדש כי הוא היה מקולקל. אנשי הרשות רצו להחביא את העובדה הזו כדי לא לאבד את הכסף הרב שהם השקיעו בקניית הקמח. כך אכלו ילדי העם הפלסטיני קמח מקולקל, בעוד בכירי הרשות גורפים לכיסם הון עתק על חשבון בריאות העם הפלסטיני.
חדר קיבל איומים מבכירי הרשות שהזהירו אותו לא להתעסק יותר בפרשה אחרת ישללו ממנו את החסינות שיש לו. זאת למרות שהראיס בכבודו ובעצמו הבטיח לחקור את הפרשה. כל הביקורת נגד הרשות הושתקה. מעאויה אל-מצרי, שגם הוא ביקר את הפרשה באופן חריף, נורה ברגלו על-ידי שלושה רעולי פנים, שאחד מהם היה שוטר.

את זה פרסם לא אחר מאשר האתר של "האיחוד הלאומי" !!

בתגובה למעצר של ברע'ות'י הוא אמר:

בתגובה למעצר אמר ל-ynet חוסאם חדר, חבר המועצה המחוקקת הפלסטינית וחבר הנהגת הפתח, כי מדובר ב"מכה כואבת בבטן הרכה של האינתיפאדה". יחד עם זאת אמר חדר, כי "מעצר ברגותי לא יביא להחלשת האינתיפאדה".

לדבריו, "העמדתו לדין בישראל תהיה טעות גדולה ויהיו לה השלכות מסוכנות, שכן ברגותי בעל כוח רב בשטח והוא אחד האנשים המתאימים ביותר להחזרת האמון של הפלסטינים בשלום, ולהחזרת התמיכה של הפלסטינים בחזרה לשולחן המשא ומתן כשהדבר יקרה".

(פורסם באתר BAMBILI, אבל העמוד לא קיים יותר)

חוסאם חאדר על הפיגוע בתל-אביב ב- 4 בינואר ‏2003

"הפיגוע – מתנה לשרון"

דברים דומים אמר ל-ynet גם חבר המועצה המחוקקת הפלסטינית, חוסאם חאדר, מראשי התנזים של הפתח בשטחים. חאדר אמר כי "הפיגוע הוא מתנה איכותית של מבצעיו לשרון ערב הבחירות. "אין ספק שהפיגוע צפוי לחזק את הליכוד, ויביא גם לביטולן של הקלות מסוימות שבכל זאת ניתנו לפלסטינים בחודש האחרון."

הוא ציין כי "הפיגוע בא גם בתגובה על הדיאלוג פתח – חמאס, מבלי להתעלם מטביעות האצבע והאחריות העמוקה של ישראל ושרון לפיגוע. המדיניות של שרון רק תביא יותר ארונות מתים לישראלים והנה היום הם קיבלו 20 כאלה".

חאדר אמר כי אינו מסכים עם הגורמים בציבור הפלסטיני שאומרים כי אין הבדל בין הליכוד לעבודה. "יש הבדל גדול. ולצערי הפיגוע הזה מלכד את כל אגפי הציבור בישראל נגד זכויות הפלסטינים", אמר חאדר.

http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-2358096,00.html

ב-15 בפברואר ‏2003 הוא אמר:

חבר המועצה המחוקקת הפלסטינית, חוסאם חדר, מראשי התנזים של הפתח בשכם ובשטחים, אמר שהפעולה הישראלית בשכם היא התגובה "למאמצים המשפילים של שר הפנים הפלסטיני, האני אל-חסן, לקנות בהבטחות שווא ובמכירת אשליות את כניעת ההתנגדות והפלגים הפלסטינים". לדברי חדר, מצער מאוד שלנוכח ההסלמה הישראלית נגד העם הפלסטיני, שומרת ההנהגה הפלסטינית על דממה. "על כל הבכירים הפלסטינים להבין שישראל לא תוותר על תוכניתה להמשיך ולפגוע ולפרק את תשתית ההתנגדות הפלסטינית. אנו איננו מעוניינים בכניעה. אנו גם לא מעוניינים באלימות, אנו רק שואפים להשיג את עצמאותנו".

http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-2438874,00.html

ב- 17 במרץ 2003 הוא נעצר על-ידי הצבא הישראלי.

מבין 600 חותמים על עצומה לשחרורו ראיתי בדיוק 2 ישראלים, אחד מהם הוא אני. אחרי 5 שנים של מעצר, הוא שוחרר ב-2008.

עוד על חוסאם ח'אדר – בעברית : הודעת האיחוד הבין-פרלמנטרי  http://www.adalah.org/newsletter/heb/jun07/khader-117.pdf

להגיב

כתיבת תגובה