דילוג לתוכן

רוח חדשה בארגון המורים

חברים יקרים!

ביום שני השבוע היה כנס בחירות של "הרוח החדשה", תנועה שנוסדה עם ובגלל סיום השביתה הגדולה בשלהי 2007. זוכרים את יוסי שריד?

"יזכור כל מורה במצוקתו את אשר עשה לו אולמרט"

ואת זה? "למאבק הזה אסור להיכשל"

התנופה האדירה של אז רוסקה בכוח מלוכד של הון, ממשלה, בית משפט ויו"ר הארגון. אבל רבים, רבים מדי, לא יכלו פשוט לחזור הביתה, כאילו כלום לא קרה, והם הקימו את "רוח חדשה". עכשיו הגיע הרגע: בעוד כמה חודשים בוחרים יו"ר חדש לארגון המורים.

התרגשתי מאוד! עצם הכנס והדברים שנאמרו היו מרוממי נפש ומלהיבים. הרגשתי שוב כמו בימי השביתה הגדולה. כמובן, ברכה הייתה ארצית יותר מכולם, וטוב שכך.

עוד הכנס:

יאיר לפיד:  http://www.flickr.com/photos/ruachadasha/4068883342/sizes/o/

ביוטיוב:  http://www.youtube.com/watch?v=YB29zSPFYeo

היה זה כנס פוליטי מאוד. נמרוד אלוני הרחיק לכת יותר מכולם והרגיז בכך כנראה לא מעטים. אבל רובם ככולם היו מאוד פוליטיים. וכאן המקום לשאול: האם זה נכון?

וזה באמת מחזיר אותי לימי השביתה הגדולה, ובעיקר ל-6 ימיה האחרונים, אחרי פסיקת בית הדין הארצי לעבודה. אני מצרף כאן את פסיקת בית הדין, כולל הערות (לצערי אני לא יודע מי כתב אותן): https://abumidian.files.wordpress.com/2009/10/psakdin.doc

בלי שום קשר למה שאני חושב, צריך לדעתי לנהל דיון מעמיק בסוגיה הנידונה, דיון שלא ממש התאפשר בששת הימים הסוערים האלה של ימי החנוכה 2007. מהי שביתה פוליטית, מהי שביתה מעין פוליטית? מי קובע מהי שביתה פוליטית, ועל פי איזה קריטריונים?

בשביל לסבר את האוזן ולמען הרחבת הדיון:

באותם ימים ממש, אז, בסתיו 2007, ניהל ארגון המורים האוסטרי מערכה נגד רפורמה של משרד החינוך האוסטרי. שר החינוך האוסטרי: "זוהי שביתה פוליטית!" ב-2003 וב-2007 הפעילה המדינה בדרום קוריאה את הצבא לדיכוי השביתות, בטענה שזו שביתה פוליטית. באיראן שבתו ב-2007 המורים בעד העלאת המשכורת, אבל גם בעד שיפור תנאי העבודה ונגד האיסלאמיזציה של מערכת החינוך, עליה הכריז אחמדינאג'אד שנה לפני כן. לא צריך להרחיב ולומר, שהמשטר דיכא את השביתה באכזריות…

בדרום אפריקה ובזימבבווה, לעומת זאת, הצליחו המורים בשביתות שלהם. שכר המורים בזימבבווה גדל פי 6 (!!!) בעקבות השביתה ב-2007.

ועוד באותה שנה: בארגנטינה נהרג מורה לכימיה בזמן דיכוי שביתת המורים על-ידי הצבא, והמורים קראו בעקבות זאת להפלת הממשלה – דרישה די פוליטית, הייתי אומר. (די מיותר לציין, שבתי הספר הפרטיים לא השתתפו במהלך.)

בסוף 2008 דרש ארגון המורים בפורטוגל את פיטורי שרת החינוך בגלל דרישות שלה.

עשר שנים לפני כן, ב-1997, בשביתה הגדולה ביותר בצפון אמריקה, שהקיפה יותר מ-120.000 מורים ומורות, קרה דבר כל-כך דומה למה שהתרחש אצלנו ב-2007, שאפשר לחשוב, שכל אחד מהשחקנים: ממשלה, ארגון מורים ובית דין לעבודה, פשוט למד את התפקיד בעל-פה, מהמחזה הקנדי. גם שם פנתה הממשלה לעזרה לבית הדין לעבודה, גם שם, בטורונטו, היתה זו מנהיגת ארגון המורים, שהצילה ברגע האחרון את הממשלה. (פירוט, באנגלית, כאן: http://www.oblivion.net/htp/strikediary/index.htm )

יש רוח חדשה בארגון המורים!

אתר הבית של "הרוח החדשה: www.4morim.co.il/

כתבות בוואלה על הרוח החדשה: http://news.walla.co.il/?w=//1302386

http://news.walla.co.il/?w=/1/1355059

ובYNET:

http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-3697298,00.html

להגיב

כתיבת תגובה