דילוג לתוכן

חתולה על גג פח לוהט

המחזה מתרחש במיסיסיפי בווילה של משפחת חוואים עשירה, ביום הולדתו ה-65 של "ביג דדי", המנהיג את בני ביתו ביד רמה. גם בריק, בנו בן ה-30 הגיע, כי אשתו מגי, עליה נקרא המחזה, שכנעה אותו. אבל "ביג דדי" (או בשמו Harvey Pollitt) עדיין בבית חולים, בגלל סדרת בדיקות. בערב החגיגה נוסע בריק לאצטדיון, שותה לשוכרה ונזכר בסקיפר, חברו הטוב ביותר, שמת, איתו היה משחק פוטבל. הוא שובר את קרסולו, כך שבסצנת הפתיחה, הוא שוכב עם גבס במיטה. ואז חוזר ביג דדי מבית החולים, אך בריק לא יורד מהחדר שלו. מגי לחוצה, כי בריאותו הלא יציבה של האב מבשרת, שצריך להתחיל להתחרות עם הבן השני גופר ועם אשתו מאי על הירושה השמנה. גופר הוא עורך דין מצליח בממפיס. בריק לעומת זאת עסוק ברגשות אשמה במותו של סקיפר. הוא מאשים את מגי, שהיא בגדה בו עם סקיפר, בדיוק לפני שהתאבד, אך מגי לא מוותרת ונלחמת על כך, שיאהב אותה.

אב המשפחה אינו מודע לכך שימיו ספורים, מה שנודע לבריק דרך רופא המשפחה. ביג דדי מתעמת עם בריק בענייני אהבה, מין, שנאה, יחסים משפחתיים וקנאה. כמו שבחוץ עננים מכסים את השמיים ולבסוף הגשם נשפך על מיסיסיפי, גם שמי משפחת פוליט מתקדרים. האב אומנם תמיד העדיף את בריק, אך גופר לא מתכוון להרשות, שהירושה תעבור לאלכוהוליסט הזה. ילדיו עושים לסבא הצגות, אך זה לא אוהב את ההתחנפות הזו.

לבסוף מספרת מגי עליה ועל סקיפר. היא מודה, שהיא קנאה בסקיפר בגלל הקשר ההדוק בין השניים, והיא אכן שקלה את האפשרות לפתות את סקיפר, כדי להרוס כך את החברות ביניהם, אך זה לא קרה. היא יודעת, שסקיפר דיבר בטלפון לפני מותו עם בריק, ובריק טרק לסקיפר את הטלפון, ועל כך סקיפר לא התגבר. עכשיו בריק מודה לעצמו ולכולם, שהוא מטביע את עצמו באלכוהול מפאת ייסורי המצפון.

המחזה מסתיים בהודעת מגי, שמתנת ההולדת שלהם לביג דדי הוא הריונה.

ראי גם: https://tinyurl.com/tn-lohet