דילוג לתוכן

גרמניה

 

(סרט תיעודי, בריטניה, 2012)

הסרט הזה הוא חלק מסדרה בריטית מצויינת בשם "ציידי המיתוסים". הפרק הזה בנוי כמו סרט מתח, לכן: מי שרוצה לראות את הסרט, מומלץ לו לא לקרוא את זה, כי זה יהרוס לו את הפואנטה!

בשנת 1924 קרא היינריך הימלר את הספר "גרמניה" של הסופר הרומי טציטוס שנכתב בשנת 98 אחרי הספירה. בספר נותן הסופר הרומי תאור רחב ביותר על אותו העם, שהנחיל לצבא הרומי את אחת התבוסות הקשות ביותר.

הנאצים החליטו לבסס את השלטון שלהם על המיתוס שהם צאצאים של עם נבחר – הגרמאנים: בלונדיניים, בעלי עיניים כחולות, גבוהים, בעלי מוסר כמו שום עם אחר, לוחמים בלתי מנוצחים וכו'

כשהנאצים כבר היו בלשטון, והימלר הפך להיות מנהיג ה-SS, הוא הקים את עמותת "מורשת אבות", ואחת המטרות היתה למצוא את כתב היד המקורי "גרמניה" של הספר שנכתב לפני קרוב לאלפיים שנה. אבל הוא ידע כבר שזה יהיה בלתי אפשרי. הדבר הקרוב ביותר היה, למצוא את ההעתק המדויק שנמצא בספר בשם Codex Aesinas שנכתב בשנת 1474. אבל איפה נמצא הספר הזה? ב"מורשת אבות" עבדו כמאה מדענים ועוד מאה מתנדבים, בין היתר כדי לאתר את קודקס איסינאס, והוא נמצא באיטליה. מוסוליני שמח מאוד להיות לעזר וניסה לשכנע את בעל האחוזה שברשותו נמצא הספר, לתת אותו במתנה להיטלר. אבל בעל האחוזה לא אהב את הפשיזם ולא את מוסולוני, והוא פשוט סירב. זהו.

הימלר לא שכח, ובזמן שנרצחו מילוני יהודים בתאי הגזים, ובזמן שנפלו מיליוני חיילים בשדות הקרב בכל העולם, ובזמן שמיליוני חיילים סובייטים מתו ברעב בשבי הגרמני, שלח הימלר יחדיה קרבית לאיטליה כדי לגנוב את הספר. הם חיפשו את הספר בשלושת הבתים השייכים למשפחת אותו בעל האחוזה Aurelio Balleani, אך לא מצאו לא את הספר ולא את המשפחה, שהתחבאה במרתף סודי באחד משלושת הבתים. את הספר החביא אורליו בבית אחר, גם בחדר סודי. אולי החיילים חשבו בכל זאת באיזה שהוא שלב, שיש דברים יותר חשובים מזה, בזמן שמוסולוני כבר לא שולט, סטלינגרד נפלה, החזית המזרחית מתקרבת לגרמניה, ובעלות הברית כבר נחתו בנורמנדי חודשיים לפני כן.

האובססיה של הימלר גרמה לו ולמדענים שעבדו בשבילו להתעלם מהעובדה, שטציטוס כנראה מעולם לא ראה גרמאני במו עיניו. אך חשוב יותר: הם התעלמו מחלקים בספר שבו טציטוס מתאר את הגרמנים באור פחות חיובי:

"…אין זו בושה עבורם לבלות את כל היום וכל הלילה במסיבות של שתייה. […] הריבים שלהם מסתיימים לרוב לא רק בקללות, אלא בפציעות ובשפיכות דמים. […] הם שוכבים בתוך הזוהמה שלהם – תרכובת מיוחדת בטבע שלהם גורם להם להיות עצלנים ולא לרצות שלום. […] את רוב הזמן שלהם הם מבלים בבטלה. […] או שהם ישנים או שהם מבלים בסעודות בלתי נגמרות. […] האמיצים והלוחמים מביניהם מבלים את ימיהם בבטלה. […] בכל בית ילדים ערומים ומלוכלכים. […] הם ינוצחו על-ידי חטאיהם יותר מהר מאשר על-ידי אויביהם…."

אלה הגרמאנים המהוללים!

מזל שהגרמנים בכלל לא צאצאים של הגרמאנים האלה, כמו שהנאצים חשבו!

 

הנה הסרט:

http://vimeo.com/channels/629907/page:2

 

tacitus_germania_aesinas

One Comment

Trackbacks & Pingbacks

  1. גרמניה | abumidian

כתיבת תגובה