דילוג לתוכן

גלעד לובינג

ב-9 בפברואר שלחתי לכל חברי הכנסת את המייל הקצר הזה:

שלום!

האם ראית את התוכנית של אילנה דיין על "גלעד לובינג"?

http://www.mako.co.il/tv-ilana_dayan/2012-25781df488755310/Article-ee33e2906595531006.htm

מה יש לך להגיב על זה?

גם עליך מפעילים לוביסטים?

חלקם הגיבו באותו יום, חלקם מאוחר יותר:

  1. דוד רותם: שלום רב ותודה על פניתך

ראיתי גם ראיתי ובושתי ונכלמתי

מאז נבחרתי לכנסת קבעתי לעצמי כלל שלא לאפשר כניסת לוביסטים ללשכתי

איני מקבל מהם הצעות חוק ואיני משתף עמם פעולה

לועדה שאני עומד בראשה לא נכנסים לוביסטים

דוד רותם

.

.

  1. אורי שלום רב, פנייתך התקבלה בלשכתו ותעבור לעיונה של ח"כ אורית זוארץ. התוכנית "עובדה" של אילנה דיין חשפה התנהגות שאינה מקובלת ואינה ראויה. [עוד קצת בלה-בלה…] ואנו ממשיכים להקפיד על עבודה מקצועית ועצמאית. בברכה, שירן אקוניס. ע"פ לח"כ אורית זוארץ
  2. נחמן שי: " אורי, לא ראיתי. אראה. מפעילים כל מיני לחצים הם ואחרים. יודע להתמודד. תודה. נחמן [כתובת, טלפון וכו'] אגב, האם כבר התפקדת לקדימה? "
  3. אורי, אם יש לך רעיון קונקרטי לתיקון בתקנון או בחוק, נשמח לשמוע.  תוכל ליצור קשר עם אדם דובז'ינסקי בטלפון 050-6681582 . תודה. לשכת ח"כ אריה ביבי
  4. הי אכן ראיתי ונדהמתי מגודל השפעתם בכנסת שמחתי על תגובתו של יור הכנסת הם ניסו מס פעמים לפנות אלי בנושאים שונים אך לא הצליחו ואני שמחה על כך שבת שלום מירי רגב –נשלח מה-iPhone

.

6. אורי הפנייה שלך התקבלה בלשכת חה״כ דניאל בן סימון. בעקבות המורכבות עניין תשובה מלומדת לא תתקבל מרגע לרגע . חה״כ יקבל את הפנייה וייתן לך תשובה מעמיקה בתקופה הקרובה. נשמח לעמוד לרשותך גם בעניינים נוספים. בברכה, אסף גולדפרב עוזר לחה״כ דניאל בן סימון

  1. תודה על פנייתך אלינו, וצר לי על סבלנותך הקצרה והמכתב השני שלך שנשלח בטרם עת. כמובן שראינו את התחקיר בתכנית "עובדה", ואנחנו לומדים את העובדות בו.

ח"כ מג'אדלה מכיר את המצב, ומצר על כך שבחרו להציג את כל חברי הכנסת כלחיצים ו"בובות" בידי הלוביסטים.

כמובן שהמצב אינו עד כדי כך קיצוני.

עם זאת, יש צורך בשינוי המצב, ואכן יו"ר הכנסת וגורמים אחרים במשכן פועלים בנושא.

ישר כח על המעורבות ועל היוזמה בפנייה לכלל חברי הכנסת.

שבוע טוב.

בברכה,

נדב דוידסון,

ע. פרלמנטרי לח"כ גאלב מג'אדלה

משרד: 02-6408874

נייד: 050-6230075

  1. אורי שלום, גדעון סער כידוע לך הוא שר ככזה הוא איננו יוזם הצעות חוק.. השר סער (יחד עם ח"כ שלי יחימוביץ) יזם חוק שהגביל משמעותית את הפעילות של הלוביסטים בכנסת. אוריאל , יועץ השר
  2. תודה, בברכה \ ישראל גולומב \ לשכת סגן יו"ר הכנסת \ ח"כ אורי מקלב

.

10.

שלום אורי,

בשל תקלה טכנית במערכת המייל, ראינו את מכתבך רק כעת.

אנא קבל את התנצלותי.

כולנו הזדעזענו מהתחקיר של התכנית "עובדה" בנושא הלוביסטים.

נראה כי הכנסת מנסה להפיק לקחים ולבחון מחדש את מערכת היחסים שלה עם הלוביסטים.

אגב, גם לפני פרסום התחקיר התחיל תהליך של חשיבה והגדרה מחדש של מעמדם של הלוביסטים בכנסת. כך, למשל, לפני כשבועיים התקיימה ישיבה של יושבי ראש ועדות הכנסת אצל יו"ר הכנסת, בה דנו בהגבלות שיש להטיל על כניסתם של הלוביסטים לוועדות הכנסת.

לצד זה, חשוב לציין כי בניגוד לתמונה שאולי הצטיירה, לא כל הלוביסטים ציניקנים ולא כל חברי הכנסת טיפשים וניתנים לתמרון בקלות.

לעתים, שיתופי הפעולה עם הלוביסטים תורמים להתפתחות חקיקה חשובה למען הציבור הישראלי.

הדבר החשוב בעיניי הוא להיות תמיד עם היד על הדופק, ולא לקחת "מוצר מוגמר" מאדם שאולי יש לו אינטרס – תמיד צריך לחקור ולהפעיל חשיבה עצמאית וביקורת.

יישר כוח על המעורבות והאכפתיות!

בברכה,

יעל פולק

עוזרת פרלמנטרית | ח"כ ציפי חוטובלי

טל. 02-6408329

.

אורי שלום רב,

תודה על פנייתך לח"כ ד"ר עינת וילף. אכן צפינו גם אנחנו בכתבה בתכנית "עובדה" עם אילנה דיין בנושא השתדלנים. מנסיוני בעבודת הכנסת, עליי לציין כי לא הוצגה תמונה מלאה לגבי עבודת השתדלנים מול חברי הכנסת. אין ספק כי אותם שתדלנים של חברת גלעד לובינג התנהגו ביוהרה וציניות, אולם זהו רק פן אחד של התמונה.

לשאלתך, ח"כ ד"ר עינת וילף נפגשת עם קשת רחבה של אנשים, אזרחים, ארגונים, עמותות וכיו"ב בהתאם לבקשתם והתאמת הנושא ותחומי העניין שלה (מאבק בריכוזיות במשק, קידום מעמד נשים ושוויון זכויות בין המינים, חינוך ויחסי חוץ והסברה).

בתחום הכלכלי, ח"כ וילף היא מחלוצי המאבק בריכוזיות ולכן אינה ״זוכה״ אפילו לפניות משתדלנים המייצגים את ראשי הפירמידות במשק. לח"כ וילף שיתוף פעולה פורה עם שתדלנים בתחום ההגנה על זכויות נשים ונענית בשמחה לפניות משתדלנים המייצגים ארגוני נשים ואף פעלה איתם להגשת הצעת חוק שאמורה להקל על ״מרוץ הסמכויות״ בין בתי דין רבניים לבתי משפט לענייני משפחה. כמו כן, ח"כ וילף נמצאת בקשר עם שתדלנים מתחום החינוך ונאבקת בהפרטת החינוך הציבורי ושירותי הבריאות לתלמיד.

כאמור, הכתבה לא שיקפה את המגוון הרחב של פעילות השתדלנים ולא ציינה שיש רבים הפועלים למען מטרות ראויות וחשובות. מעבר לכך, צריך להזכיר דבר נשכח והוא שלחברי כנסת יש שיקול דעת. ח"כ ד"ר עינת וילף פתוחה תמיד לשמוע הצעות לפעילות פרלמנטרית ומקבלת הצעות כאלה הן מאזרחים העוקבים אחריה בפייסבוק והן מארגונים המבקשים לקדם את מטרותיהם למען הציבור. כבעלת נסיון אקדמי רב וניסיון עשיר הן בתחום העסקי והן בתחום הציבורי, ח"כ וילף מפעילה את שיקול דעתה, לומדת את הנושאים ומחליטה לקדם את אותם נושאים העולים בקנה אחד עם תפישת עולמה ותחומי התעניינותה, או כאלה שהיא השתכנעה שראוי לפעול בהם. בכל הדיון הנוכחי חשוב שלא נשכח שיש עדיין ובעיקר משמעות לשיקול הדעת של חבר הכנסת. הרי לשם כך הוא נבחר.

בברכה,

לנה אבאייב

דוברת ועוזרת פרלמנטרית לח"כ ד"ר עינת וילף

עקבו אחר ח"כ וילף בערוצי המדיה החברתית:

12.

אורי שלום,

תודה על מכתבך.

לוביסטים נפגשים איתי בעיקר כשהם בשירות גופים ציבוריים: אחיות לבריאות הציבור, ארגוני שמירת סביבה וכד'. גופים אלו נעזרים בשירותי לובינג ואני שמח לפגשם.

אינני פוגש לוביסטים המקדמים צרכים מסחריים.

בברכה,

אורי אורבך

ח"כ אורי אורבך │הבית היהודי

משכן הכנסת, ירושלים

טל': 02-6408167 │ פקס: 02-6496541

www.uriorbach.co.il

13. כעבור שבועיים:

לכבוד

יורי שני

שלום רב,

הנדון: פנייתך אלי בעניין הלוביסטים והשפעתם על חברי הכנסת

כמי שמאז תחילת פעילותי הציבורית-פוליטית מחזיק בעמדה עצמאית וברורה כמעט בכל עניין על סדר היום איני מושפע כהוא זה מלוביסטים כאלו ואחרים המתדפקים על דלתי יותר מאשר אני מושפע מכל אזרח במדינת ישראל אשר פונה אלי בעניינים שונים.

התחקיר שהוצג בתוכנית "עובדה" בעניין הלוביסטים והשפעתם השונה על חברי הכנסת אומנם מדאיג ודורש התייחסות של הגורמים האחראיים על כך בכנסת ישראל, במטרה לשמור על חוסנה של הדמוקרטיה הישראלית ועל כך שבעלי הון ואינטרס לו יקבלו עדיפות על פני אזרח פלוני אלמוני, בקרב חברי הכנסת. עם זאת,חשוב לזכור כי רוב חברי הכנסת אינם מושפעים ואינם קובעים את סדר יומם על פי דרישות חברות הלובינג ושליחיהם והינם שליחי ציבור על כל המשתמע מכך.

ההתנשאות מצד הלוביסטים, כפי שבאה לידי ביטוי בתחקיר המדובר, בה הם הציגו את "השפעתם" הרבה ו"שליטתם" על חברי הכנסת רחוקה מהמציאות היומיומית בסביבת עבודה בה אני עובד, ונאמרה כלאחר יד מתוך רצון לייצר מצג שווא הרחוקה מהעשייה הציבורית הפרלמנטרית בה אני מצוי ומעורב.

בכוונתי להמשיך לנהוג כפי שנהגתי היום ולבחון בצורה שווה ללא כל עדיפות של מגזר כזה או אחר את הפניות המגיעות ללשכתי מכל גורם שהוא במטרה לייצר כאן חברה טובה יותר, שוויונית יותר ודמוקרטית יותר.

בברכה,

ח"כ יואל חסון

14.

ולבסוף:

אורי שלום רב,

פנייתך התקבלה בברכה בלשכת יו"ר הכנסת.

בהתייחס למכתבך, בוודאי ידוע לך על הצעדים שנקט יו"ר הכנסת לטיפול בשאלת הלוביסטים.

ברצוני לעדכן אותך כי היום בצהרים (ג') קיימה ועדת ההיתרים לשדלנים, בראשות יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין, שימוע בעל פה לחברת גלעד לובינג בע"מ, בטרם תגבש את החלטתה אם לשלול את היתרי השדלן של עובדיה.

מלבד יו"ר הכנסת, נמנים על הוועדה גם שני סגני יו"ר הכנסת, חברי הכנסת יעקב אדרי ויצחק ועקנין. בשימוע השתתפו יושב ראש החברה ומנכ"ל החברה, וכן עוה"ד ד"ר דורי גלקסבלד שמייצג את החברה בהליך זה.

במהלך השימוע הציגה החברה את גרסתה למסכת העובדות הנוגעת למקרים שהוצגו בתחקיר הטלוויזיוני ("האפוד הזוהר"; "החיסון נגד סרטן צוואר הרחם"; "מים מינרליים לתינוקות"), וכן לגבי שיטות הפעולה שיוחסו לעובדיה בתחקיר, במגע עם חברי הכנסת וזרועות הכנסת. בנוסף, נדרשה החברה להתייחס למידת הזיקה בינה ובין הקורס להכשרת לוביסטים שעמד במוקד התחקיר. נוכח העובדה כי שלילת היתרי הכניסה הקבועים לכנסת של 12 עובדי החברה עודנה בתוקפה, ביקשו נציגי החברה מיו"ר הכנסת לאפשר לעובדי החברה לשוב לפעילות מלאה ושגרתית בכנסת.

במשך למעלה משעתיים, שמעה הוועדה את טיעוני החברה, והציגה שאלות בפניה לתגובתה. הכרעת הועדה באם לשלול את היתרי השדלן של עובדי החברה תתקבל במועד אחר, לאחר דיון נפרד שיערכו חברי הוועדה.  לאחר מעמד השימוע אמר יו"ר הכנסת ריבלין כי "הוועדה שמעה את טיעוני החברה בקשב ובפתיחות, ותגיע להכרעה מאוזנת ואחראית לאחר התייעצות ודיון בין חבריה. לא נפעל באטימות לב, כי אם בהתחשבות במכלול השיקולים, המשפטיים, הציבוריים והאחרים, המעורבים בפרשה זו".

בברכה

חיים נריה

לשכת יו"ר הכנסת

להגיב

כתיבת תגובה