דילוג לתוכן

ברוך אתה כיבו”ש אלוהינו

בעקבות דבריו של מתן קמינר, בצאתו מבית המשפט:

"מענישים אותנו על כך שאמרנו את המלה המפורשת 'כיבוש', והנה אני אומר אותה שוב: כיבוש, כיבוש, כיבוש" אמר  הסרבן מתן קמינר לתומכים שנאספו בכניסה לאולם בית הדין ולעיתונאים וצוותי טלויזיה מהארץ ומכל רחבי העולם שנכחו במקום.

.

.

וזה סידור התפילות למילה המפורשת 'כיבו"ש':

…ואהבת, את כיבו”ש אלוהיך, בכל לבבך ובכל נפשך, ובכל מאודך!

ברוך אתה כיבו”ש אלוהינו מלך העולם, משנה הברייות.

ברוך אתה כיבו”ש אלוהינו מלך העולם, המכין מצעדי גבר.

ברוך אתה כיבו”ש אלוהינו מלך העולם, דיין האמת.

ברוך אתה כיבו”ש אלוהינו מלך העולם, שלא עשני גוי.

ברוך אתה כיבו”ש אלוהינו מלך העולם, שלא עשני אישה.

ברוך אתה כיבו”ש אלוהינו מלך העולם, על המחיה ועל הכלכלה ועל ארץ חמדה טובה ורחבה שרצית והנחלת את אבותינו; רחם כיבו”ש אלוהינו על ישראל עמך ועל ירושלים עירך ועל ציון משכן כבודך, והעלנו לתוכה ושמחנו בבניינה ונברכך עליה בקדושה ובטהרה; ברוך אתה כיבו”ש, על הארץ ועל המחיה.

מתוך תפילות ברית מילה: ברוך אתה כיבו”ש אלוהינו מלך העולם, אשר קידשנו במצוותיו וציוונו להכניסו בבריתו של אברהם אבינו . ברוך אתה כיבו”ש אלוהינו מלך העולם, אשר קידשנו במצוותיו וציוונו למול את הגרים ולהטיף מהם דם ברית, שאלמלא דם ברית, לא נתקיימו שמיים וארץ:

ברוך אתה כיבו”ש אלוהינו מלך העולם, המפיל חבלי שינה על עיניי, ומאיר לאישון בת עין; יהי רצון מלפניך כיבו”ש אלוהיי

ברוך אתה כיבו”ש אלוהינו ואלוהי אבותינו, אלוהי אברהם אלוהי יצחק ואלוהי יעקוב, האל הגדול הגיבור והנורא, אל עליון קונה ברחמיו שמיים וארץ, גומל חסדים טובים וקונה הכול, מגן אבות בדברו, מחייה מתים במאמרו, המלך הקדוש שאין כמוהו, המניח לעמו בשבת קודשו, כי בם רצה להניח להם; לפניו נעבוד ביראה ופחד, ונודה לשמו בכל יום תמיד, מעון הברכות, אדון השלום, מברך השביעי ומקדש השבת ומניח בקדושה לעם מדשני עונג, זכר למעשה בראשית; אלוהינו ואלוהי אבותינו, רצה נא במנוחתנו . .

ברוך אתה כיבו”ש אלוהינו מלך העולם, על המחיה ועל הכלכלה, ועל הגפן ועל פרי הגפן, ועל העץ ועל פרי העץ ועל תנובת השדה, ועל ארץ חמדה . . .; ברוך אתה כיבו”ש, על הארץ, ועל המחיה, ועל הפירות.

ותפילה לעת מצוקה:

ממעמקים קראתיך, כיבו”ש!

.

.

.

מתוך שבע הברכות, מתחת לחופה:   ברוך אתה כיבו”ש אלוהינו מלך העולם, שהכול ברא לכבודו.  ברוך אתה כיבו”ש אלוהינו מלך העולם, יוצר האדם.  ברוך אתה כיבו”ש אלוהינו מלך העולם, אשר יצר את האדם בצלמו, בצלם דמות תבניתו, והתקין לו ממנו בניין עדי עד; ברוך אתה כיבו”ש, יוצר האדם.

ברוך אתה כיבו”ש, אלוהינו מלד העולם, אשר בחר בנו מכל עם, ורוממנו מכל לשון, וקדשנו במצוותיו. ותתן לנו כיבו”ש אלוהינו באהבה את יום השבת הזה, ואת יום הזכרון, יום זכרון תרועה באהבה מקרא קדש, זכר ליציאת מצרים. כי בנו בחרת ואותנו קדשת מכל העמים, ודברך אמת וקיים לעד.

ולשבת:

ברוך אתה כיבו”ש, המבדיל בין קודש לחול.

ולכבוד החנוכה: יהללוך כיבו”ש אלוהינו כל מעשיך, וחסידיך וצדיקים עושי רצונך, וכל עמך בית ישראל, ברינה יודו לשמך–כי אתה כיבו”ש, לך טוב להודות ולשמך נעים לזמר, ומעולם ועד עולם, אתה האל.  ברוך אתה כיבו”ש, המלך המשובח המפואר, חי וקיים, תמיד ימלוך לעולם ועד.

ולכן: הודו לכיבו”ש, כי טוב.

חג שמח

אורי שני, חנוכה 2003

//

להגיב

כתיבת תגובה