דילוג לתוכן

חקירת הטוב

התקדם! שמענו

שאתה איש טוב.

אי-אפשר לקנות אותך, אך את הברק

שמכה בבית גם אותו לא ניתן לקנות.

מה שאמרת פעם, אתה עומד מאחוריו.

מה אמרת?

אתה כן, אתה אומר את דעתך.

איזו דעה?

אתה אמיץ.

נגד מי?

אתה חכם.

למען מי?

אינך פועל לטובתך שלך.

לטובתו של מי?

אתה חבר טוב.

גם של אנשים טובים?

אז שמע: אנחנו יודעים

אתה אויבנו. לכן נעמיד אותך עתה

מול הקיר. אבל הודות למעלותיך

והודות להישגיך

מול קיר טוב נעמיד אותך ונירה בך

בכדורים טובים של רובים טובים

ונקבור אותך באת טובה באדמה טובה.

.

על הרחמים

מה-טי אמר: מי-אן-לה לא היה רחמן. כשראה את אומללות המנוצלים והעשוקים, נוצרה בו תחושה, שהוא תרגם מיד לכעס. אותה תחושה הופכת אצל יצורים בורים לרחמים. היא עצבות שטוחה, דומה ליאוש. רחמים, אמר מי-אן-לה, הוא מה שמעניקים לאלה, שמונעים מהם עזרה. אינני מזדהה עם הסובלים כדי לסבול, אלא כדי לסיים את סבלם.

.

מסכת הרוע

על קירי תלויה יצירת עץ יפנית

מסכת דמון רשע, צבועה בלכה זהובה.

ליבי יוצא אל

ורידי המצח המנופחים, רומזים:

כמה קשה להיות רשע.

ברטולד ברכט

להגיב

כתיבת תגובה