דילוג לתוכן

כולם היו בני

המחזה מתרחש בארה"ב  באוגוסט 1947 מיום ראשון בבוקר ועד 2:00 לפנות בוקר למחרת. ג'ו קלר, בן 61 הוא מנהל מפעל שייצר בזמן מלחמת העולם השנייה רכיבים למטוסי קרב (ראשי צילינדרים). באחד הלילות טלפן סטיב, השותף הזוטר, לג'ו ודיווח לו שהרכיבים שיוצרו פגומים. ג'ו השיב בכך שאמר לסטיב  שיסתיר את הפגמים וימכור את ראשי הצילינדרים לצבא. באותו היום  ג'ו טען שהוא חולה ולא בא לעבודה. בשל הפגם התרסקו מספר מטוסים שהורכבו בהם הרכיבים הפגומים ונהרגו 21 טייסים. ג'ו וסטיב הורשעו בגרימת מוות ברשלנות ונדונו למאסר למספר שנים. ג'ו ערער בטענה שהוא לא ידע על הפגמים בייצור ובית המשפט האמין לגרסתו וזיכה אותו.

בתחילת המחזה רק אישתו של ג'ו, קייט, יודעת את האמת על מה שאירע.

לג'ו ולקייט היו שני בנים. הבן הבכור לארי שירת כטייס בחיל האויר. כמה ימים לאחר פרסום פרשת הרכיבים הפגומים המריא לארי לטיסה באזור סין שממנה לא שב. הבן הצעיר, כריס, שירת כמ"כ בחזית. כריס נפצע במהלך המלחמה ורוב לוחמי הכיתה שלו נספו.

המחזה מתחיל כאשר מגיעה לבית משפחת קלר אן, בתו של סטיב ומי שהיתה ארוסתו של לארי לפני המלחמה. כריס ואן מעונינים לספר להורים של כריס על כך שהם עומדים להתחתן. קייט אינה מוכנה להכיר בכך שלארי מת והיא מתנגדת בתוקף לנישואים. אחיה של אן, ג'ורג' מבקר לראשונה את אביו סטיב בבית הכלא. ג'ורג' שומע את גרסת אביו לפרשה והוא משתכנע באמיתותה. בערב של אותו היום מגיע ג'ורג' לבית ומנסה לחשוף את האמת על מה שאירע. קייט הנתונה בלחץ נפשי רב מהחתונה שתאלץ אותה להכיר במות לארי (ובאשמתו של ג'ו במות בנו) מסגירה את העובדה שג'ו לא היה חולה ביום שיוצרו הרכיבים הפגומים. כריס שומע על כך ומאלץ את אביו לספר לו את האמת על מה שאירע.

כריס הנסער עוזב את הבית מבלי להודיע לאן הוא נוסע. אן רוצה עדיין להתחתן עם כריס, והיא חשה שכריס עומד לעזוב בגפו לצמיתות ושקייט היא היחידה שתוכל לשכנעו להתחתן. אן מראה בחשאי לקייט מכתב שכתב לארי ביום היעדרותו. במכתב לארי מספר שהוא שמע על הרשעתם של ג'ו וסטיב והרגשתו כה קשה עד שהוא מחליט להפיל את מטוסו, זאת אומרת להתאבד.

כריס חוזר הביתה ומתפתח ויכוח בינו לבין אביו. כריס מביע את אכזבתו מאביו ומעצמו (על כך שהוא לא מסוגל להסגיר את אביו) ומחליט לעזוב את משפחתו ואת אן (הוא חש שהעובדה שאביו חמק מעונש תעמוד בינו לבין אן). לאחר שקייט מסרבת להגיד לכריס שיתחתן אן מראה את המכתב לכריס  שמקריא אותו לאביו. לאחר הקראת המכתב, ג'ו נכנס הביתה ומתאבד בירייה.