דילוג לתוכן

מיטלפונקט: מי תהום

אברם חוזר מהכלא אחרי שנתיים ומגלה שאלברט תפס את מקומו: כראש כנופיה, כבן-זוג וכראש המשפחה. בזעמו הוא שובר את הטלוויזיה של האב לזקן כבד הפה, שמקלל אותו. דמויות נוספות: האחות מרים נכת פוליו, מיקו עריק מהצבא ושאול המפגר. הם כולם מזרחים, אך לא ברור אם צפון-אפריקאים או מזרח-תיכוניים. העלילה תפורה בתפרים גסים, מדובר ברצף אפיזודות. בין שאול למרים נרקם סיפור אהבה.

בסוף המחזה מצליח שאול המפגר להפתעת כולם לתקן רדיו מקולקל.

גורן אגמון: עלמה ורות

עלמה ורות הן שתי נשים המייצגות עולמות מנוגדים בחברה הישראלית:
רות, צעירה חרדית מבני ברק העומדת להינשא בשידוך טוב, כותבת רומן ביכורים סוער אשר מספר על סוד חייה: הטרדה מינית שחוותה בגיל 12. היא מעזה לצאת מגבולות העדה והעיר אל תל-אביב "המופקרת" ולמסור את כתב היד להוצאה לאור.
 עלמה, אלמנה ואם לשני ילדים בוגרים, היא בעלת ההוצאה לאור ועורכת ספרים אשר חוזרת בתמונה הראשונה מיריד הספרים בפרנקפורט ומספרת לבנה בתלהבות על הסופרת האלמונית, שהיא רואה בה כישרון מבטיח. היא מבינה לרגשותייה של רות ומאמצת אותה לחיקה.
עקב היחסים שנוצרו בין הנשים מתוודעת רות לעולם החילוני ונדרשת לחיות חיים כפולים על מנת להוציא לאור את ספרה ללא ידיעת משפחתה. אמה, רבקה, מנהלת חנות לטיפוח שיער, ובעלה, אביה של רות, נפטר. אך כאשר עיסוקיה של הצעירה נחשפים היא צריכה להתעמת מול משפחתה המסורתית האוסרת על הוצאת הספר המכפיש את שם המשפחה ובמיוחד את האב המת. גם אצל משפחתה של עלמה ושני ילדיה האב (כלומר בעלה) מת. מערכת היחסים של עלמה עם בתה מאיה מתוחה מאוד, בניגוד ליחסים עם הבן. הבת הינה צעירה מרדנית שחזרה לא מכבר בתשובה וניתקה כל קשר עם האם. לאמיר, הבן, יש דרך אחרת להתמודד עם מות האב: הוא מדבר עם תמונתו התלויה על הקיר.
מה שנראה בהתחלה כאובססיה של מו"לית ה"מריחה את רב המכר הבא", מתגלה בהמשך כאינטרס אישי מצד עלמה לנגח את העולם החרדי בו בחרה בתה מאיה. בסוף המחזה הספר יוצא לאור ורות עוזבת לניו יורק.